Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

• Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Een beetje biopreen is niet verkeerd, daarmee hou je het toch even iets langer uit.

(let op: de nadruk ligt op beetje)

Hey! Ik woon in Hilversum, na een lange tijd niet in Nederland geweest te zijn.. heb ik besloten het duiken ook in Nederland door te pakken. Gisteren was het zover, mijn eerste duik in water dat kouder was dan 24 grade.

Iedereen die ik sprak, en in tropischer water dook had het er altijd over dat er niks te zien was, en het heel saai is in Nederland. Snap eigenlijk niet waarom dat gezegd werd, want gisteren was een leuke ervaring en smaakt zeker naar meer. Ja het is even wennen, omdat ik erg moest wennen aan een 7mm wetsuit en de mobiliteit. Maar het koude / donkere duiken heeft zeker zo zijn charmes.

Nu had ik een vraagje, heb al beetje lope google - maar dacht vraag het hier even: kent iemand een goeie SSI duikschool in de omgeving van Hilversum?

Welkom (terug) Vatty!

Wat versta je onder omgeving van...alles in Nederland is in de buurt :wink:
De Beldert is SSI, zal 45-60 minuten van (omgeving) Hilversum zijn, komen vaker mensen uit die hoek!
Dankjewel.

Alles wat binnen een uur aanrijden is, vind ik helemaal prima! Ik zal er binnenkort eens heen gaan en een kopje koffie drinken. Vind belangrijk dat ik een klik heb met de instructeur. Ga denk ik over een maand naar Belgie om mijn instructeur opleiding af te maken, want kan nergens in Nederland duikscholen vinden die dit met enige regelmaat doen.

Waarom ssi? Waarom kies je niet gewoon een instructeur die bevalt? Het merkje doet er namelijk totaal niet toe. Daarmee vergroot je je kring met opties enorm.
Ook kun je gewoon instructeur worden met een divemaster van een andere organisatie. Je kunt van 3* nob/cmas ook naar padi instructeur, of ssi, of iantd, of sdi. De gehele vooropleidingen doen er niet toe waar je dat gedaan hebt.
Verder, bij ssi mag je niet zelfstandig instructeur zijn, dan moet je aangesloten zijn bij een duikschool. Wil je dat? Voor mij was dat geen optie, ik geef niet heel veel les, maar wil zelf dingen bepalen. En bij mij speelde het technisch duiken nog mee, ik wilde daarom absoluut instructeur worden voor een organisatie die technisch duiken aanbiedt als hoofdmoot. Dus ik zou ook kijken waar je dan instructeur wilt worden. En het is zelfs zo dat je instructeur kunt worden ergens waar je nog geen enkel brevet van hebt, dus gewoon om je heen kijken is zeker niet verkeerd denk ik dan je vastpinnen op wat je reeds gedaan hebt.
Ik zou alle opties open houden, zeker omdat je in Nederland nog niet veel gedoken hebt.

@Germie bedankt voor je advies. Momenteel ben ik al Assistent Instructuur bij SSI, in het buitenland hielp ik een duikschool mee als hobbies. De duikschool bood mij deze curses aan eigenlijk voor gratis. Hoefde alleen de lesstof te betalen, en hierbij had ik dus ook meteen de lesstof voor Instructeur aangeschaft. Echter had deze duikschool geen Instructor Trainer, maar dus alleen een Assistance Instructor Trainer. Ik hielp hem er mee om zijn quotum te behalen om verder te gaan, dus vandaar.

Ik denk persoonlijk dat ik niks met de instructeur status ga doen, en vond het eigenlijk ook niet echt relevant om te gaan halen. Maar nu ik er eenmaal aan begonnen ben, wil ik dit graag gewoon afmaken. Ik kan altijd nog een crossover doen, mocht ik er wel iets mee willen gaan doen.

@Germie bedankt voor je advies. Momenteel ben ik al Assistent Instructeur bij SSI, in het buitenland hielp ik een duikschool mee als hobbies. De duikschool bood mij deze curses aan eigenlijk voor gratis. Hoefde alleen de lesstof te betalen, en hierbij had ik dus ook meteen de lesstof voor Instructeur aangeschaft. Echter had deze duikschool geen Instructor Trainer, maar dus alleen een Assistance Instructor Trainer. Ik hielp hem er mee om zijn quotum te behalen om verder te gaan, dus vandaar.

Ik denk persoonlijk dat ik niks met de instructeur status ga doen, en vond het eigenlijk ook niet echt relevant om te gaan halen. Maar nu ik er eenmaal aan begonnen ben, wil ik dit graag gewoon afmaken. Ik kan altijd nog een crossover doen, mocht ik er wel iets mee willen gaan doen.
Dan ben je SSI DiveCon?

Volgens mij is dat de oude benaming, maar ja - correct.
SSI locator - hier kun je alle trainingcentra vinden.

Ik wist niet dat het een oude benaming was. De laatste keer dat ik een SSI cursus gegeven heb, is alweer 9 jaar geleden. En de reden daarvoor heeft @Germie al benoemd: als SSI instructeur kun je niet zelfstandig les geven, je moet altijd via een geregistreerde SSI duikschool werken.

https://www.shearwater.com/products/peregrine/

Back
Top Bottom