Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Hey! Ik woon in Hilversum, na een lange tijd niet in Nederland geweest te zijn.. heb ik besloten het duiken ook in Nederland door te pakken. Gisteren was het zover, mijn eerste duik in water dat kouder was dan 24 grade.

Iedereen die ik sprak, en in tropischer water dook had het er altijd over dat er niks te zien was, en het heel saai is in Nederland. Snap eigenlijk niet waarom dat gezegd werd, want gisteren was een leuke ervaring en smaakt zeker naar meer. Ja het is even wennen, omdat ik erg moest wennen aan een 7mm wetsuit en de mobiliteit. Maar het koude / donkere duiken heeft zeker zo zijn charmes.

Nu had ik een vraagje, heb al beetje lope google - maar dacht vraag het hier even: kent iemand een goeie SSI duikschool in de omgeving van Hilversum?
Ligt er ook een beetje aan waar je duikt, in Zuidlaren helaas niet altijd even veel te zien (Maar duiken beter dan niet duiken, zeg ik altijd)

Weet niet of je het al gedaan hebt maar zelf moet ik wel stiekem zeggen dat een van de gaafste dingen de bodem raken is bij slecht zicht en al het modder/sand omhoog zien wollen, geeft je echt een gevoel alsof je in de ruimte bent.
 
Net m'n Santi droogpak opgehaald bij 4Divers. Wat een geweldig mooi ding, en wat heerlijk om een pak op maat aan te hebben. Kan niet wachten om ermee het water in te gaan!
 

Eindelijk heb ik weer eens in Thorn gedoken. Vroeger dook ik er vaak en nu was ik er al jaren niet meer geweest.

Niet de makkelijkste duik, maar wel een leuke en leerzame duik. Ean50 door de rebreather heen gejaagd die toch op moest, leuke oefening met scr mode met de jj.
 
Welkom (terug) Vatty!

Wat versta je onder omgeving van...alles in Nederland is in de buurt :wink:
De Beldert is SSI, zal 45-60 minuten van (omgeving) Hilversum zijn, komen vaker mensen uit die hoek!
Was hier zondag, bedankt voor de tip. Wat een goed geregelde locatie, de mensen die daar werken waren super aardig!
 
Was hier zondag, bedankt voor de tip. Wat een goed geregelde locatie, de mensen die daar werken waren super aardig!
Graag gedaan...volgens mij heb ik je zien praten met een van de instructeurs...was er zondag ook!
 

We hadden een mooie dag bij de Christine, er waren geen andere duikers. Toen we terug kwamen bij de ingang zagen we de oppervlakte vanaf 20 meter diepte.

Hebben andere duikers ook nog foto’s en/of video van duiken van de laatste tijd ?
 

We hadden een mooie dag bij de Christine, er waren geen andere duikers. Toen we terug kwamen bij de ingang zagen we de oppervlakte vanaf 20 meter diepte.

Hebben andere duikers ook nog foto’s en/of video van duiken van de laatste tijd ?

Mooie video! Lijkt me toch best spannend om zo'n mijn in te gaan zonder directe weg naar boven...

Ik heb gisteren in Slijk-Ewijk m'n nieuwe droogpak voor het eerst mee onder water genomen (yay!) maar we hebben weinig leven gezien dus de video is waarschijnlijk niet heel spectaculair...
 
Was het nu helder op 42m? De laatste keer dat ik er was, was daar helaas amper zicht.
 
Was het nu helder op 42m? De laatste keer dat ik er was, was daar helaas amper zicht.
Nee, het is er iedere keer melkachtig als ik er kom, zicht was nu ongeveer 5 meter op 42 meter diepte. Ondieper was het zicht 20 tot 30 meter.
 
Nee, het is er iedere keer melkachtig als ik er kom, zicht was nu ongeveer 5 meter op 42 meter diepte. Ondieper was het zicht 20 tot 30 meter.
Ik ken het ook alleen maar als melkachtig. Dus daarom ook mijn vraag. Nou ja, ik heb het er 1 keer helder gehad, dat is al weer echt enige jaren terug.
 

Back
Top Bottom