Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Ik heb alles al geprobeerd. Behalve verwarmde handschoenen, maar dat gaat me te ver. Zondag dook ik bij toeval met 1 droogpakhandschoen en 1 want, want ik trok een gaatje in de droogpakhandschoen met aantrekken. De vingers in de want bleven veel warmer dan in de droogpak handschoen. En allerlei onderhandschoenen heb ik al geprobeerd. Daarmee weet ik wel wat het warmste is dus en dat zijn wanten.
Ik heb allerlei onderhandschoenen, van 4th element neopreen tot fleece tot MolaMola FT600.
Tja, te ver... Koude handen zijn alleen niet leuk maar mogelijk ook gevaarlijk, wel goed om te horen dat je mogelijk iets gevonden hebt.
 
De wanten hebben steeds weer de testen gewonnen t.o.v. droogpakhandschoenen. En ze waren ook de handschoenen die ik droeg op mijn duiken naar 130-135m diepte, ijsduiken, mijnduiken en gewoon nu in Nederland in de winter. Dus ondanks dat ze niet mooi ogen en wat lomp zijn gebruik ik ze gewoon steeds weer. :wink:
 
De wanten hebben steeds weer de testen gewonnen t.o.v. droogpakhandschoenen. En ze waren ook de handschoenen die ik droeg op mijn duiken naar 130-135m diepte, ijsduiken, mijnduiken en gewoon nu in Nederland in de winter. Dus ondanks dat ze niet mooi ogen en wat lomp zijn gebruik ik ze gewoon steeds weer. :wink:
Beter :)
 
Misschien niet helemaal een vraag voor hier....maar hoe gaan jullie om met verkoudheid? Nog ouderwetse huis-tuin-en-keuken-tips om de holtes goed leeg te hebben voor een dag duiken?
Ik moet al een aantal weken cancellen, omdat het weer de tijd van het jaar is waar de verkoudheid blijft opspelen.
 
Stoombad in de sauna.

Als je niet (meer) verkouden bent, maar wel merkt dat je sinus nog niet vrij is, wil Vasocedine (Pseudoefedrine) nog wel eens werken.
 
Of een 'thuis' stoombad: pan heet, dampend water met wat Vicks of eucalyptus-spul erin, je hoofd erboven hangen (eventueel onder een handdoek). Zelfde effect.
 
Dank voor de reacties!

Stoombad in de sauna.

Als je niet (meer) verkouden bent, maar wel merkt dat je sinus nog niet vrij is, wil Vasocedine (Pseudoefedrine) nog wel eens werken.
Is Vasocedine (Pseudoefedrine) zonder recept verkrijgbaar in Nederland?

Of een 'thuis' stoombad: pan heet, dampend water met wat Vicks of eucalyptus-spul erin, je hoofd erboven hangen (eventueel onder een handdoek). Zelfde effect.
Is inderdaad al mijn standaard avond-voor-de-duik ritueel!
 
Die neusdruppels willen ook nog wel eens helpen.
 

Back
Top Bottom