Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Is het niet megawarm in droogpak/onderpak daar binnen?

Ik dook met een Mola Mola Thermoflexx+, dat is eigenlijk een winterpak. Was boven water behoorlijk warm ja, maar eenmaal in het water was het prima. Had waarschijnlijk ook wel met een dunner onderpak gekund maar ik wilde mijn eigen onderpak graag alvast proberen.
 
Mwoa, mijn shop heeft hele nauwe banden met Santi dus ik ga er van uit dat ze redelijk weten wat de doorlooptijd is. Hoe dan ook duurt het heel lang :)
Mijn E lite + (Op maat) heeft een leuke 5 maand geduurd, voor de zomer klaar was gezegd, toen kwam er nog een maand op
 
Geen droogpakken meer voor mij. Als wedstrijdzeiler zo'n hekel gekregen aan die dingen (vooral de super strakke seals - logisch dat die er zijn, anders wordt het al snel een natpak, maar toch). Gelukkig ben ik geen koukleum en spring ik bij een watertemperatuur van 10 graden gewoon in een wetsuit de plomp in. En ik heb een andere winter-hobby, dat helpt ook haha
 
Ik dook met een Mola Mola Thermoflexx+, dat is eigenlijk een winterpak. Was boven water behoorlijk warm ja, maar eenmaal in het water was het prima. Had waarschijnlijk ook wel met een dunner onderpak gekund maar ik wilde mijn eigen onderpak graag alvast proberen.

Herkenbaar, zaterdag ook geweest. Boven water was het echt zweten, onder water was het ok (maar aan de warme kant).
 
Mijn E lite + (Op maat) heeft een leuke 5 maand geduurd, voor de zomer klaar was gezegd, toen kwam er nog een maand op
Mocht het inderdaad zo lang duren, is er nog geen man overboord. Ik heb 15+ jaar gedoken in een wetsuit dus die paar extra weken zal ik ook nog wel overleven :)
 
Geen droogpakken meer voor mij. Als wedstrijdzeiler zo'n hekel gekregen aan die dingen (vooral de super strakke seals - logisch dat die er zijn, anders wordt het al snel een natpak, maar toch) [...]
Grappig dat je de seals noemt – ik had verwacht daar ook veel meer last van te hebben maar het viel me heel erg mee, zeker onder water.
 
Wie weet zijn de seals van nu een stuk fijner dan die van 10 jaar geleden. Als er een keer de gelegenheid is voor het testen van een droogpak zal ik me er weer eens aan wagen...
 
Wie weet zijn de seals van nu een stuk fijner dan die van 10 jaar geleden. Als er een keer de gelegenheid is voor het testen van een droogpak zal ik me er weer eens aan wagen...
Er zit ook een groot verschil tussen materiaal van seals. Ik heb latex, neoprene en siliconen gehad. Latex vind ik niet fijn. Maar ook dikte maakt uit, je hebt latex seals van dun material en heavy duty (dik materiaal). Dat dikke material vind ik nog erger.

Als je lange duiken en/of diepe duiken wilt maken , dan kom je eigenlijk wel uit bij een droogpak. Ook als je in Nederland heel de winter door wilt duiken. Tegenwoordig heb ik ook droge handschonenen. Vroeger had ik nog weleens oranje handen met blauwe stippen na de duik in de winter. :oops:
 
Grappig dat je de seals noemt – ik had verwacht daar ook veel meer last van te hebben maar het viel me heel erg mee, zeker onder water.

+1...bovenwater even wennen, maar als het eenmaal goed zit heb ik er geen last meer van.
Nog wel even voorzichtig met de herhalingsduik, dat ging dit weekend mis...een iets vochtig onderpak.
 
Tegenwoordig heb ik ook droge handschonenen. Vroeger had ik nog weleens oranje handen met blauwe stippen na de duik in de winter. :oops:
Ik ben heel benieuwd hoe die droge handschoenen gaan bevallen. Heb met die proefduik in Enschede geen handschoenen gebruikt maar droge handen lijkt me top. Heb altijd enorm koude handen na het duiken, zelfs in de zomer 🥶
 
https://www.shearwater.com/products/teric/

Back
Top Bottom