Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Goede tip...ik ga er naar kijken!
BP/Wing staat in bestelling, drysuit specialty wordt gepland!
Ik heb zin in de koude winter!

BP/Wing is binnen! Zondag de specialty.
Hopelijk is de verkoudheid voldoende over...
 
Er was dit najaar veel water overlast.

Wel tof om de ingang van Truffe is te zien. In september ben ik met wat moeite binnen geraakt met een D12 maar tot net na de ingang was er zeker 10cm zicht 😂

Is Truffe een (klein) beetje te doen met een D12? Als ik het filmpje zo zie vraag ik me dat namelijk echt af :cool:
 
Er was dit najaar veel water overlast.

Wel tof om de ingang van Truffe is te zien. In september ben ik met wat moeite binnen geraakt met een D12 maar tot net na de ingang was er zeker 10cm zicht 😂

Het zicht werd met de dag beter. De eerste dag vlogen er stenen uit de ingang en kwamen we niet (op een veilige/acceptabele manier) binnen.


De komende weken zal het niet beter worden. Olivier heeft de tent al dichtgegooid.

Mijn volgende trip is in April...cursus ccr.

Succes in april, waarschijnlijk is het dan beter dan nu, slechter kan bijna niet. :)
 
Is Truffe een (klein) beetje te doen met een D12? Als ik het filmpje zo zie vraag ik me dat namelijk echt af :cool:

Dennis is maandag bij Trufe ook binnengekomen met een D12. Hij heeft zitten graven en wij hebben ook nog gravel naar de zijkant geduwd voordat hij naar binnen ging. Het hangt van jezelf af en de omstandigheden. Soms moet het gravel aan de kant duwen om binnen te kunnen komen.

Ik ben er een keer bijna door geweest met een D12. Maar toen bedacht ik me dat ik er ook nog uit moest. Het voelde niet goed en dat was dus einde duik.

Maar er zijn ook mensen geweest die er met een cave 1 opleiding hebben gedoken.
Met slecht zicht en backmount kan Trufe een uitdaging zijn voor sommige duikers. Maar niet echt mijn ding.

Landenouse stroomde hard en was ongeveer 3 meter zicht vanaf de oppervlakte afgelopen zondag. Daar had ik geen zin in. Er is daar al een keer iemand vast komen te zitten. Het voelde niet goed voor mij om daar te duiken met die omstandigheden.

Wat voor de ene persoon leuk en uitdagend is, is voor de andere persoon ver buiten zijn comfort zone.
 
Is Truffe een (klein) beetje te doen met een D12? Als ik het filmpje zo zie vraag ik me dat namelijk echt af
Zoals Bart al aangeeft zal het zeker met de situatie op de dag zelf te maken hebben.

Normaal stond dit ook zeker niet op het programma maar door de sterke stroming/slecht zicht was de keuze beperkt.

Als je bewust naar Lot gaat voor Truffe dan zijn er denk ik betere oplossingen dan met een dubbelsetje te gaan.
 
Wel tof om de ingang van Truffe is te zien. In september ben ik met wat moeite binnen geraakt met een D12 maar tot net na de ingang was er zeker 10cm zicht 😂
Het zicht werd met de dag beter. De eerste dag vlogen er stenen uit de ingang en kwamen we niet (op een veilige/acceptabele manier) binnen.
Voordeel van hoog water is dat de stroming er voor zorgt dat de ingang helder blijft. Afgelopen Oktober stond het water laag, en hebben we de hele ingang niet eens gezien.

Ander voordeel is dat je na de eerste sump door kunt zwemmen. Die stond droog in Oktober, maar het water was wel hoog genoeg om er makkelijk uit te klimmen. Onderstaande foto is het begin van het 2e deel:
TruffeSump2start.jpg
 
Kan altijd ook nog verhit gaan

Zelfs met 7 graden en natte handschoenen was warm voor me. Ik durf het nog wel even aan. Eerst maar eens goed wennen aan het droogpak en wat meer duiken ermee maken.
 
Zelfs met 7 graden en natte handschoenen was warm voor me. Ik durf het nog wel even aan. Eerst maar eens goed wennen aan het droogpak en wat meer duiken ermee maken.
Ben je een minder grote kauwkleum dan mij, haha
 
https://www.shearwater.com/products/perdix-ai/

Back
Top Bottom