Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

He! Kitzy here, 23 years from the Netherlands (Zuidlaren)

I thought I would make a post here as I am always looking for new people to possibly dive with, if your interested in having a chat, meeting up, or perhaps even actually having a dive I am all ears
Welcome from the opposite side of the Netherlands :wink:
 
Welcome, I am from Groningen. Not far from Zuidlaren :wink:
 
Welcome Kitzy! I'm living close to de Beldert, always recommended to go there.
 
Na een lange vakantie (met wat mooie duiken) is het erg koud in Nederland....toch heel erg serieus aan het overwegen om in een droogpak te stappen.
 
Na een lange vakantie (met wat mooie duiken) is het erg koud in Nederland....toch heel erg serieus aan het overwegen om in een droogpak te stappen.
Twee opties:
  1. Vliegtuig nemen naar een warmere bestemming.
  2. Droogpak. Vraag Gerard wat de prijs is voor een maatpak (volgens mij zo'n 1000 tot 1200 euro)
 
Twee opties:
  1. Vliegtuig nemen naar een warmere bestemming.
  2. Droogpak. Vraag Gerard wat de prijs is voor een maatpak (volgens mij zo'n 1000 tot 1200 euro)
1. Ben net terug, schijnbaar moet er ook gewerkt worden :wink:
2. Ben bij Gerard langsgeweest, er hangt toevallig een pak in mijn maat, moet even een proefduikje maken, maar ben snotverkouden.
Binnenkort dus eerst een Artic proberen! Ben benieuwd.

Al betekent dat ook dat ik waarschijnlijk de overstap naar PB/Wing ga maken. Dure hobby dat duiken...
 
Al betekent dat ook dat ik waarschijnlijk de overstap naar PB/Wing ga maken. Dure hobby dat duiken...

Zo begint het ja, voor je het weet wil je ook nog heating en een DPV :wink:.

Hoe was het duiken in La Paz? Nog bijzondere dingen gezien? En hoe was het daar met de Corona maatregelen?

Wij gaan binnenkort 2 weken grotduiken in Mexico :cool:. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd wat het gaat worden.
 
Zo begint het ja, voor je het weet wil je ook nog heating en een DPV :wink:.

Hoe was het duiken in La Paz? Nog bijzondere dingen gezien? En hoe was het daar met de Corona maatregelen?

Wij gaan binnenkort 2 weken grotduiken in Mexico :cool:. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd wat het gaat worden.


Nog 1 ding en dan heb ik alles en koop ik niets meer… Ik roep dat denk ik al 10 jaar maar nu heb ik echt bijna alles, nog maar een paar dingen. 🙄

Of je hebt bijna alles en dan laat je in 1 jaar (2021) een videolamp, duikcomputer en dpv vol lopen. 🙄

Mexico is geweldig!
 
Zo begint het ja, voor je het weet wil je ook nog heating en een DPV :wink:.

Hoe was het duiken in La Paz? Nog bijzondere dingen gezien? En hoe was het daar met de Corona maatregelen?

Wij gaan binnenkort 2 weken grotduiken in Mexico :cool:. Ben er nog nooit geweest dus ben benieuwd wat het gaat worden.

Hahaha, ik ben er bang voor ja....

Het duiken was gaaf! Vier mooie duiken gemaakt. 2 wrakken, een rif en (natuurlijk) de zeeleeuwen kolonie. Dat laatste was zo zo zo gaaf, echt leuk om met die dieren te duiken. Het zijn net puppy's.
Wrakken waren ook gaaf, merkte wel dat ik 29 graden echt heel erg warm vind, eerste duik was dus echt even in komen, klapte door mijn lucht heen. Op een of andere manier heb ik wel altijd pech...het eerste wrak wordt bewoond door schildpadden...en als ik er ben...nergens een schildpad te bekennen.
Vriendin heeft haar brevet gehaald, dus laatste duik kon ook samen.
Helaas waren tijdens de laatste duik, ineens mijn holtes vol en wilde klaren niet echt meer...toen ik boven kwam liep alles leeg...dus dat was even genoeg duiken (helaas). 'Geluk' bij een ongeluk was dat we de 2e duikbestemming (Cabo Pulmo) niet konden bereiken, dus daar hoefde ik geen duik af te blazen.


Qua corona maatregelen (kan alleen spreken voor Baja California Sur, Baja California en Mexico Stad), erg relaxed. Je hebt je standaard verklaring nodig om in te reizen, via een site va de Mexicaanse overheid (geen klachten etc.), deze wordt gecontroleerd op de vliegvelden. Overal waar je komt wordt je temperatuur opgemeten, je handen (en soms je hele lijf) worden gedesinfecteerd en overal (publieke ruimten, winkels, buitenlucht) moet je een mond-neus-masker op. Aan tafel mag deze weer af, als je ergens gaat zitten eten. Sommige plekken mogen geen alcohol schenken, tenzij je ook iets eet. Bepaalde locaties zijn nog wel gesloten of deels gesloten vanwege corona (zo zijn we helaas niet naar de piramiden gegaan, welke maar gedeeltelijk open waren).
Vanuit NL bezien is Mexico zogenaamd een hoog risico gebied, maar Mexico zelf bepaalt dit per staat middels een verkeerslicht model. Bij rood zijn er veel dingen gesloten, maatregelen van toepassing, geel zijn er beperkt maatregelen van kracht en bij groen zijn er basismaatregelen maar is alles geopend.

Waar gaan jullie grotduiken, ik neem aan dat het de cenotes zijn?
 

Back
Top Bottom