"Error Last Dive" on Aeris A300CS

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Andrew,
I love my Aeris but I gotta tell ya, it's a love/hate thing.

BTW, my daughter is named Aeris...

Neil is at oceanic tech support, their other tech guy is at DEMA right now, so they are pretty swamped.

Anyway, I would try resetting it. Try this.
1. Turn computer on.
2. Go to home menu
3. Select DC info
4. Hit select button for one sec
5. This takes you to the clear NI-O2 screen
6. Use the M & A buttons and select buttons to type "20-02" then select button.

The screen goes blank, then beeps. This may clear the error, I hope!



Other things to try: do you have the latest firmware? It is "2A"

To check, do this:
1. Turn DC on
2. Go to home menu
3. Select DC info
This screen tells you what your firm ware is.

Please let us know if this works.
 
Prowadziłem zajęcia na basenie z moim Aerisem A300CS. Bateria była słaba, ale i tak zacząłem nurkować. Włączyłem go, gdy byłem w wodzie, włączył się, świecił przez kilka sekund, a potem się wyłączył. Po kilku minutach znowu się włączył i od tamtej pory wyświetla mi się komunikat „błąd ostatniego nurkowania”. Komora nie została zalana, jest w naprawdę dobrym stanie i nie sądzę, żeby coś z nią było nie tak, poza tym, że jestem całkowicie zablokowany. Próbowałem zostawić baterię na 30 minut, a potem włożyć ją z powrotem. To samo. Czy jest coś, co mogę zrobić, bez konieczności wysyłania urządzenia i płacenia komuś za diagnostykę? Jeśli to jest odpowiedź, to prawdopodobnie nie będę już potrzebował komputerów nurkowych AUP.
Cześć.
Czy znalazłeś rozwiązanie problemu z Aeris A300CS?
Mam ten sam problem.
Pozdrawiam serdecznie, Bogusław
 

Back
Top Bottom