zoek een goede duikcomputer

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Messages
1
Reaction score
0
Location
Nederland
# of dives
25 - 49
Hallo ik ben Alex kramer
ben op zoek naar een goede en duidelijk afleesbare duikcomputer,
moet zender geïntegreerd zijn en nitrox aan kunnen

wat zijn de beter computers volgens jullie

M.V.G.
Alex Kramer
 
Hello, I'm Alex Kramer
Am looking for a good and clearly readable dive computer,
The transmitter must be integrated and nitrox enabled

What are the better computers according to you?

M.V.G.
Alex Kramer

This might help with replies.

Perdix AI.
 
Perdix AI.


Ik ben het eens. Perdix AI is de beste rekenaar. Finally I can use my Dutch that I was forced to learn in school. (On SB no less).

I'm guessing that MVG is "Met veels geluk" = With best wishes (or luck)
 
For a computer I recommend a simple suunto Zoop or something similar. And a simple spg on your regulator, so no air integrated. Just keep things simple and reliable.
 
Hallo ik ben Alex kramer
ben op zoek naar een goede en duidelijk afleesbare duikcomputer,
moet zender geïntegreerd zijn en nitrox aan kunnen

wat zijn de beter computers volgens jullie

M.V.G.
Alex Kramer

Voor mij geen contest. Koop gewoon een Mares Puck.

Afleesbaarheid is uitstekend, de bediening is super simpel en hij doet alles die je nodig hebt. Bovendien is de Puck goed betaalbaar.

Een zender heeft hij niet. Het is ook niet nodig. Hoe dan ook moet je een manometer op je zet hebben en eerlijk gezegd heb ik zelf nooit een groot voordeel gevonden om je druk op de computer te kunnen aflezen. Daarin zijn de meningen verdeeld maar ik geloof dat ik in de meerderheid ben. Ik heb een computer gehad in het verleden met deze functionaliteit en achteraf vond ik het te duur voor wat het is.... Bij mij (en tegenwoordig is dit probleem wat minder relevant) was de verbinding met de zender ook vaak weg, vooral in koud water en ik begon al heel snel de pest er in te krijgen. Daarom zei ik dat je nog altijd een gewone manometer moet hebben.

Vraagje, waarom vind je lucht geïntegreerd een must?

R..
 
I would rule out the Mares puck as it´s not air integrated and has only one button. Also it´s Mares.

My recommendation is one of the Galileos like the Luna. The price is really good now and has everything the opening poster requests. Even if I don't understand the Dutch.
 
https://www.shearwater.com/products/perdix-ai/

Back
Top Bottom