Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Paar dagen geleden een frisse winterse duik gemaakt op een nieuwe plek voor ons: het wrak "de Kiekuut" bij Beers. Beetje een wazige duikstek want het wrak ligt niet bij het recreatiestrand maar een eind verderop in de plas. Je moet ter hoogte van een oud pand (dat op dit moment helemaal in de steigers en hekken staat) te water, dus heel toegankelijk is het niet.

We hadden wel mazzel met het weer (fris, strakblauwe lucht, mooie lage zon) en het zicht (8-10 meter). Het wrak zelf is een goede 25 meter lang, en er wonen een paar flinke baarzen. Verder weinig leven te bekennen maar door het zicht dus toch wel een leuke duik gehad.

 
Paar dagen geleden een frisse winterse duik gemaakt op een nieuwe plek voor ons: het wrak "de Kiekuut" bij Beers. Beetje een wazige duikstek want het wrak ligt niet bij het recreatiestrand maar een eind verderop in de plas. Je moet ter hoogte van een oud pand (dat op dit moment helemaal in de steigers en hekken staat) te water, dus heel toegankelijk is het niet.

We hadden wel mazzel met het weer (fris, strakblauwe lucht, mooie lage zon) en het zicht (8-10 meter). Het wrak zelf is een goede 25 meter lang, en er wonen een paar flinke baarzen. Verder weinig leven te bekennen maar door het zicht dus toch wel een leuke duik gehad.


Leuke video 🙂
 
Hoe gaat het bij iedereen in deze koude tijd van het jaar?
Nog leuke nieuwe ontwikkelingen?

Hier ligt het duiken wat stiller dan gepland, vanwege griep/ verkoudheid/ holtes die niet meewerken. Wel in november gestart met XR Foundations! Helaas komen de oefeningen er niet echt in op deze manier.
Hopelijk nog wel 1 of 2 duikjes in de kerstvakantie!
 
Ik heb het hele zomersiezoen andere dingen gedaan met mijn tijd (wedstrijdzeilen). Het duiken heeft dus wat op zijn gat gelegen. Maar ben ik nu weer aan het opstarten. Qua duikjes, maar ook qua materiaal. Huidige project: droogpak shoppen (inclusief onderpak, dry gloves, etc.). Nu researchen wat ik zou willen qua specs/eigenschappen en dan kijken of mijn geplande budget toereikend is.
Maar ook veel skiën in dit jaargetijde, dus de aankoop en de eerste duiken met dat droogpak daar neem ik de tijd voor.
 
Hier vandaag 2 duikjes gemaakt in Hemmoor, het was erg koud, je pak bevroor voordat je hem uit had, er lag sneeuw. Maar toch een rebreathercursus kunnen afronden met iemand.
 
Ik heb het hele zomersiezoen andere dingen gedaan met mijn tijd (wedstrijdzeilen). Het duiken heeft dus wat op zijn gat gelegen. Maar ben ik nu weer aan het opstarten. Qua duikjes, maar ook qua materiaal. Huidige project: droogpak shoppen (inclusief onderpak, dry gloves, etc.). Nu researchen wat ik zou willen qua specs/eigenschappen en dan kijken of mijn geplande budget toereikend is.
Maar ook veel skiën in dit jaargetijde, dus de aankoop en de eerste duiken met dat droogpak daar neem ik de tijd voor.
Als je al een tijdje niet duikt, en het droogpak gekocht hebt, kijk of je ook een droogpak specialty erbij kunt onderhandelen/kopen. Het is toch een hele andere manier duiken, en het is best fijn als iemand je daar meer instructie bij geeft.
 
Die specialty en instructie heb ik al gehad. Maar zeker een goede tip. en ik zal sowieso weer moeten wennen.
 
Het laatste half jaar heb ik weer het nodige gedoken. Ik ben benieuwd of andere ook hebben gedoken.

Hier zijn wat video’s van dit jaar van mij.







 

Back
Top Bottom