Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Zodra het corona-technisch weer kan ga ik wat indoor duiken om wat nieuwe gear gewoon te worden en om mijn skills weer wat af te stoffen. Tegen de tijd dat dan het buitenwaterseizoen weer begint (ik ben een natpakduiker, water vanaf 10 graden voor mij graag) ben ik er dan weer helemaal klaar voor.
Mensen die het leuk vinden om aan te haken?
 
Ik hoop volgende week weer een duik te maken, blij met het droogpak!
Met mijn vriendin wil ik wel wat binnenduiken maken, zodat zij haar net behaalde OW bij kan houden, zodat ze haar skills voor het seizoen begint bij kan houden. Als we er wat op hebben zitten, wil ik wel een keer aanhaken als de planning het toe laat.

Welke indoorlocaties zijn aan te bevelen?
 
Welke indoorlocaties zijn aan te bevelen?
Ik ben zelf nog niet op veel locaties geweest. Alleen bij TODI in België. Dat is een leuke locatie, er valt wat te zien aan vissen en objecten. Voor mij zitten er wee nadelen aan: het is maximaal 7,5 m diep of zo (op zich niet zo heel erg), en je mag er niet met je complete eigen uitrusting duiken. Je mag wel met je eigen pak duiken, maar niet met je eigen trimvest (vanwege mogelijke vervuiling van het water en ziek worden van de vissen). Voor het uitproberen van nieuwe gear dus niet ideaal.

In Nederland is alles een beetje kaal en saai, dus je moet onder water echt wat te doen hebben. Skills bijhouden, klooien met je computer, werken aan je fin kicks en trim, etc. Ikzelf zit te kijken naar DiveWorld in Enschede. Goed te berijden, een interessant genoeg bassin (niet qua objecten, maar qua diepte), en prima betaalbaar. En je kan klooien met je eigen gear tot je een ons weegt.
 
Todi is zeker leuk, ben er een keer geweest. De lunch was ook best ok. Volgens mij best leuk als jaarlijks uitje als men niet buiten wilt duiken. De jacket die ik moest gebruiken was niet best, tank wilde niet erg vast blijven.
Ben zelf ook nog een keer bij NEMO33 geweest, bij Brussel. Vooral leuk om een keer de diepte te pakken, goed opgezet, maar niks te zien of te beleven.

DiveWorld lijkt me best leuk! Zijn er in Nederland nog andere opties?
 
Ja een trainingstank in Den Helder geloof ik, maar daar lijkt me niet veel aan. Dan zou ik eerder naar Duitsland rijden, naar Monte Mare of Dive4Life. Die zijn beiden groot en hebben veel te doen onder water. Maar ja, wel meteen weer 3 uur rijden voor mij (enkele reis), dus dat doe je ook niet 'even'.
 
Ja een trainingstank in Den Helder geloof ik, maar daar lijkt me niet veel aan. Dan zou ik eerder naar Duitsland rijden, naar Monte Mare of Dive4Life. Die zijn beiden groot en hebben veel te doen onder water. Maar ja, wel meteen weer 3 uur rijden voor mij (enkele reis), dus dat doe je ook niet 'even'.
In de auto slapen, klaar.

Kan je er een weekendje van maken :wink:
 
Als ik een heel leuk iemand vind die ook van duiken houdt waarmee ik een weekendje weg wil, dan zal ik dat zeker doen! :wink:
 
Zaterdag a.s. ga ik naar Diveworld in Enschede samen met iemand die op Facebook heeft gereageerd op mijn oproep twee weken geleden. Beiden hebben we wat nieuwe gear die we gaan uitproberen, nieuwe configuraties ook. Opnieuw uitloden, etc.
 

Back
Top Bottom