Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Angst regeert hier. Een positieve test wordt meteen een besmetting genoemd, en die twee termen worden door de media zoveel mogelijk door elkaar gegooid zodat iedereen het gaat geloven.
 
Wat zijn ieders plannen voor 2021? Mooie duiken in het vooruitzicht, wat wil je zien in het mooie Nederland?
 
Wat zijn ieders plannen voor 2021? Mooie duiken in het vooruitzicht, wat wil je zien in het mooie Nederland?

We hebben eind vorig jaar scooters gekocht en gaan daarom in april de GUE DPV 1 cursus volgen.
Verder zouden we dit weekend een Cave intro in een mijn in Duitsland hebben (Christine) maar die is vanwege corona vooralsnog uitgesteld naar maart. Of de intro uiteindelijk wel of niet doorgaat maakt voor ons niet uit, we willen in augustus in Frankrijk de volledige Cave 1 training gaan volgen.

En we gaan natuurlijk weer zoveel mogelijk duikjes in Nederland maken. De eerste twee hebben we er al op zitten :).
 
Voorlopig zal ik nog af en toe in het Oostvoornse meer duiken en in de Oosterschelde. Om de week denk ik dat ik daar kom. Een duik op die plaatsen kost me een hele dag. Maar ik vind dat wel de mooiste plaatsen in Nederland en het meest leerzaam en uitdagend.

Daarnaast maak ik nog af en toe een duik om te trainen met mijn rebreather in een zoetwaterplas. Ik wil iedere week duiken met mijn rebreather, Als ik nog voldoende tijd en zin over heb zal ik een enkele keer een sidemount duik maken om meer routine daarmee te krijgen.

Ik hoop dat het project van gue-be hervat kan worden in de mijn. We hebben daar slechts 1 officiële projectdag gehad.

Verder wil ik nog een paar keer naar Christine, Felitas en de Nuttlar mijn in Duitsland. Een weekje naar Frankrijk naar de Lot voor grotduiken. Eventueel een weekje naar Polen of Kroatië voor wrakduiken. Maar ik durf hiervoor allemaal nog niets te plannen op dit moment en ik durf ook niet te veel vooruit te plannen. Te veel kans op gedoe of geld kwijt als er een derde golf komt.

Ik zie wel hoe dit jaar loopt, in Nederland vermaak ik me ook prima.

 
Wat zijn ieders plannen voor 2021? Mooie duiken in het vooruitzicht, wat wil je zien in het mooie Nederland?

Divemaster cursus in Tenerife is verzet naar volgende week :(, hopen dat dit nog door gaat!!!
Anders ga ik hier in Spanje nog maar wat cursussen volgen.

Will sidemount, advanced EANx, deco-proceduren en TEC40-45-50 nog doen dit jaar :)
 
Hoi allemaal,

Zie dit nu pas voorbij komen. Ben Wannes, Belg, maar tegenwoordig woon ik in Noord Italie (dicht tegen Venetie/Dolomieten). Doe wrakken, grotten en rebreather, en hou van project duiken.

Plannen voor 2021, bwa helpen met het ghostfishing project in Kroatië, ws meegaan op de exploratie weken in Croatie (GUE), en de plaatstelijke grotten in Italie duiken (alleen winter/lente), er zijn er een paar vlakbij (20 minuten rijden). Voor de rest mijn maten bij GUE-BE en GUE-NL wat vanop afstand volgen ;-)

Misschien zit er later op 't jaar wel een trip naar Mexico in, maar met een kleintje van (nu) 2 jaar, niet altijd even makkelijk ;-)

Groeten,

B (w)
 
Ik hoop in het voorjaar weer het water in te gaan, afgelopen maanden wat gedoe met de oren gehad (mogelijk getriggerd door het duiken, maar geen duiktrauma) maar gelukkig alles in orde en groen licht van de KNO arts.
Komend voorjaar dus voorzichtig weer starten en weer lekker wat duikjes maken, mogelijk nitrox speciality en hopelijk deze zomer weer eens het land uit en ook dan wat duiken meepakken.
 
Morgen een duikje maken om ons Santi heating vest en handschoenen te testen :). Was een verjaardagscadeautje van m'n vriend :yeahbaby:.

Met de watertemperaturen nu kunnen we nog zo'n 45 minuten duiken maar aangenaam is anders. Hopelijk gaat de heating daar verandering in brengen.
 
https://www.shearwater.com/products/swift/

Back
Top Bottom