Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

Over een paar weken staat bij mij ook wrakduiken weer eens op de planning. Hopelijk gaat het door. Ik ben meer een grotduiker denk ik, haha. Hoewel een goede wrakduik ook leuk is.

Het probleem is dat ik alles leuk vind. Oosterschelde, Noordzee, riffen, mijnen en grotten.

Een duik bij Vinkeveen of Ewijk van rond de 100 minuten en de diepte in vind ik wel leuk en leerzaam, zeker met scooter. Maar ik kan geen motivatie meer vinden om mijn halve zondag aan een duik van 60 minuten in de plaatselijke zoetwaterplas te besteden zonder duidelijk doel van de duik. Dat kost me te veel tijd met reizen, rebreather opbouwen, na afloop schoonmaken enz.

Noordzee was om 02:00 opstaan, 2:45 vertrekken vanuit huis. 00:10 thuis de volgende dag. Om 01:10 was alles opgeruimd en gespoeld. Maar dat waren wel 2 mooie duiken me goed zicht. Dat was ook wel zwaar, maar wel leuk en mooi .
 
Het probleem is dat ik alles leuk vind. Oosterschelde, Noordzee, riffen, mijnen en grotten.

Een duik bij Vinkeveen of Ewijk van rond de 100 minuten en de diepte in vind ik wel leuk en leerzaam, zeker met scooter. Maar ik kan geen motivatie meer vinden om mijn halve zondag aan een duik van 60 minuten in de plaatselijke zoetwaterplas te besteden zonder duidelijk doel van de duik. Dat kost me te veel tijd met reizen, rebreather opbouwen, na afloop schoonmaken enz.

Noordzee was om 02:00 opstaan, 2:45 vertrekken vanuit huis. 00:10 thuis de volgende dag. Om 01:10 was alles opgeruimd en gespoeld. Maar dat waren wel 2 mooie duiken me goed zicht. Dat was ook wel zwaar, maar wel leuk en mooi .
Ik heb dat vaak met wrakduiken, zeker op de Noordzee. Je bent 12 uur van huis voor 2 duikjes van 45 minuten zeg maar. En dan soms ook matig zicht. Maar we gaan het binnenkort weer eens doen.
Simpele duikjes pak ik geen ccr voor, is me te veel werk. Ik kan nog steeds mij prima vermaken in een zoetwaterplas met camera, het is zelfs zo erg dat ik sinds dit jaar weer af en toe nat duik, gewoon D12 en een natpak en camera, heerlijk. Na de duik ga ik dan vaak even een paar minuten zwemmen (pak trek ik in het water uit, is dan meteen weer gespoeld).
Maar nu ik nog steeds niet in de buurt kan duiken maak ik geen avondduiken meer. Dat mis ik soms wel. Maar op een zaterdag of zondag een doelloos duikje in natpak met mooi weer vind ik prima. Maar ik geef toe, als dat het enige duiken zou zijn, dan was ik allang gestopt. Af en toe grotduiken maakt het zeker compleet.
 
Het heeft mij ook wel wat moeite, tijd en geld gekost voordat ik dat soort duiken kon maken....

Afgelopen zaterdag ben ik de Noordzee op geweest.


Gaaf om dit soort vid's te zien!
 
De eerste duiken staan gepland! Morgen weer het water in!
 
Afgelopen weekend voor het eerst een nachtduik gedaan...ook een gave ervaring om in het donker te duiken! A.s. vrijdag weer, en dan is mijn advanced ook binnen!
 
Afgelopen weekend voor het eerst een nachtduik gedaan...ook een gave ervaring om in het donker te duiken! A.s. vrijdag weer, en dan is mijn advanced ook binnen!

Vind nachtduiken ook altijd leuk. Je ziet regelmatig toch ander leven dan overdag.

In augustus hebben mijn vriend en ik onze GUE Fundamentals training gedaan. Was afzien met de hitte maar toch met het gehele team een tech rating weten te behalen. Nu kunnen we in januari mee naar Willingen Duitsland voor een cave intro :). Super veel zin in.
 
Vind nachtduiken ook altijd leuk. Je ziet regelmatig toch ander leven dan overdag.

In augustus hebben mijn vriend en ik onze GUE Fundamentals training gedaan. Was afzien met de hitte maar toch met het gehele team een tech rating weten te behalen. Nu kunnen we in januari mee naar Willingen Duitsland voor een cave intro :). Super veel zin in.

Was zeker leuk, veel gezien dat overdag toch schuwer is. Vrijdag nachtduik 2 :)

Gaaf, waar heb je die GUE Fundamentals gedaan?
 
Was zeker leuk, veel gezien dat overdag toch schuwer is. Vrijdag nachtduik 2 :)

Gaaf, waar heb je die GUE Fundamentals gedaan?

Bij duikcentrum De Aalscholvers uit Tilburg. Echt een aanrader, onwijs veel geleerd.

De buitenduiken worden of bij de Nionplas in Raamsdonksveer of bij de Baars in Goirle gedaan. Vanwege het slechte zicht afgelopen periode bij De Baars hebben wij de duiken in de Nionplas gemaakt.
 

Back
Top Bottom