Dutch scuba fans?

Please register or login

Welcome to ScubaBoard, the world's largest scuba diving community. Registration is not required to read the forums, but we encourage you to join. Joining has its benefits and enables you to participate in the discussions.

Benefits of registering include

  • Ability to post and comment on topics and discussions.
  • A Free photo gallery to share your dive photos with the world.
  • You can make this box go away

Joining is quick and easy. Log in or Register now!

I’m not Dutch but maybe someone here could help me get information on The Dutch marine diver, John Jacop Janson, (in English Jacob Johnson) was hired in 1620 to recover guns from a shipwreck near Waterford. He worked on a number of wrecks on the Irish and English coast during the 1620,s
That's a long time ago! I hope you can still find information on him!
 
Zo kun je er in elk geval al mee aan de slag gaan, wel zo fijn :).

Verder begint het thuiswerken wel aardig te wennen. M'n muziekles gaat nu via Skype wat toch een beter alternatief is dan helemaal geen les.

En duiken gaat voor ons zo veel mogelijk door. We houden het wel een beetje "Jip en Janneke" dus geen ingewikkelde dingen. We gaan ook vroeg om eventuele andere duikers te mijden. Wel fijn om toch door te kunnen trainen. Momenteel is dit nog het enige uitje wat ik heb dus ik kijk er elke keer best naar uit ook al is er nog weinig leven te zien :wink:

Ja, ben benieuwd of de mede cursisten ook op die manier willen starten...Met het niet doorgaan van mijn Hawaii trip, en alles wat nu aan het gebeuren is, is mijn enthousiasme wel wat getemd...maar komt wel weer!

Geef je zelf muziekles, of volg je een muziekles? Welk instrument speel je?

Duikgerelateerd: Carpet training, harnas voor de laatste millimeters afgesteld waar nodig was.
Nog een oplossing aan het zoeken om de DSMB en waterdicht "ei" (waar de autosleutel ingaat) op een praktische en niet-storende wijze vast te maken aan de backplate zodat ik dat ook kan klaarmaken voor wanneer we opnieuw kopje onder mogen.
Langzaam het boek Deco for Divers aan het doorworstelen.

Niet duikgerelateerd: na 10 jaar is de doka opnieuw opgestart en werd analoge fotografie opnieuw omarmd. Kleine klusjes in het appartement die ik bleef uitstellen zijn nu eindelijk klaar...

Volgens mij heb ik dat boek ook op tafel liggen, Mark Powell toch? Mooie verdieping van kennis!
 
filters.jpg

Sleutelproject voltooid.
Nu nog wachten tot de grenzen weer open gaan, dan gaan we met deze kar op pad.....
 
Volgens mij heb ik dat boek ook op tafel liggen, Mark Powell toch? Mooie verdieping van kennis!

Precies, dat is het boek.

Al ben ik, naar aanleiding van een mooie tip, een omweggetje aan het maken met Decompressie, an Ebook by Serge Smaling.

Helder geschreven, start erg eenvoudig op bijna Jip en Janneke niveau (zonder minimaliserend of denigrerend te willen overkomen) en begrijpbaar voor iedereen en bouwt het kennisniveau en moeilijkheidsgraad geleidelijk aan op zodat je hoofd niet na vijf pagina's op ontploffen staat. Integendeel, het leest makkelijk weg.
Een aanrader voor zowel mensen die het bij dit boek willen houden als voor mensen die het als "inleiding" willen gebruiken voor Deco for Divers.
 
...

Geef je zelf muziekles, of volg je een muziekles? Welk instrument speel je?

...

Ik volg sinds 2,5 jaar muziekles op de viool. Wilde dat als kind graag maar toen kwam het er niet van. Toen het een tijd geleden weer eens ter sprake kwam heb ik besloten het gewoon te proberen :).

Voor onze GUE fundamentals training in augustus ben ik ook maar begonnen met het grondig bestuderen van de theorie. Zonder reistijd e.d. heb ik daar nu veel meer tijd voor.
 
Mijn Frankrijk trip in mei gaat niet door. Maar verder had ik nog niet veel gepland voor dit jaar. Vorig jaar had ik iets te veel gepland/gedaan...

Het zal dit jaar voor mij geen duiktrip met het vliegtuig worden verwacht ik.

Maar met de auto in Europa of Zeeland vind ik ook prima.

Ik volg sinds 2,5 jaar muziekles op de viool. Wilde dat als kind graag maar toen kwam het er niet van. Toen het een tijd geleden weer eens ter sprake kwam heb ik besloten het gewoon te proberen :).

Voor onze GUE fundamentals training in augustus ben ik ook maar begonnen met het grondig bestuderen van de theorie. Zonder reistijd e.d. heb ik daar nu veel meer tijd voor.

Mocht je willen oefenen voor fundamentals en je in het Zuiden wonen, er is een gue Brabant groep op Facebook ;-).
 
Mijn Frankrijk trip in mei gaat niet door. Maar verder had ik nog niet veel gepland voor dit jaar. Vorig jaar had ik iets te veel gepland/gedaan...

Het zal dit jaar voor mij geen duiktrip met het vliegtuig worden verwacht ik.

Maar met de auto in Europa of Zeeland vind ik ook prima.



Mocht je willen oefenen voor fundamentals en je in het Zuiden wonen, er is een gue Brabant groep op Facebook ;-).

Hier helaas ook een jaartje zonder verre duikreis. Volgend jaar beter.

En bedankt voor de tip :)

Vandaag was het trouwens erg druk met duikers bij ons vaste stekkie. Wat niet helpt is dat ze de parkeerplaats bij de Nionplas hebben gesloten. Duikers wijken daardoor toch uit naar alternatieve locaties. Hopelijk gaan ze niet besluiten meer duikstekken zo af te sluiten....
 
Het gaat de goede richting uit hier in België.
PVE: open sinds gisteren. Onder strikte voorwaarden uiteraard.
CPD Dongelberg: open sinds gisteren. Zelfde strikte voorwaarden.
Een paar steengroeven bereiden eveneens een heropening voor.
Nu nog wachten op onze huisrif, de Nekker.

Het zal de eerste paar dagen niet doenbaar zijn om te water te gaan. Beter even wachten tot het gros de kieuwen opnieuw natgemaakt heeft...
 
Ik volg sinds 2,5 jaar muziekles op de viool. Wilde dat als kind graag maar toen kwam het er niet van. Toen het een tijd geleden weer eens ter sprake kwam heb ik besloten het gewoon te proberen :).

Gaaf!

Hier is de eerste les begonnen, introductie avond gehad, eerste materialen gekocht en de COVID 19 instructie gekregen.
Zaterdag waarschijnlijk voor het eerst het water in...ben erg benieuwd!
 
https://www.shearwater.com/products/peregrine/

Back
Top Bottom